flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ДСАУ запропонували вирівняти розподіл коштів між судами

18 січня 2016, 15:14

Політика Державної судової адміністрації України з "наближення" бюджетних коштів створює ризики залишити працівників суду без зарплати в кінці року. Запобігти цьому може направлення в області щомісячного розподілу коштів відповідно до кошторисних призначень та плану асигнувань.

Такі пропозиції містяться в листі Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області від 15.01.2016 р. №06-04/37, текст якого є у розпорядженні "Закон і Бізнес".

Нижче пропонуємо ознайомитись з текстом листа. Редакція газети також планує оприлюднити відповідь ДСАУ на даний лист.

Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області від 15.01.2016 №06-04/37

Голові Державної судової адміністрації України Холоднюку З.В.

Шановний Зеновію Васильовичу!

До територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області (далі – територіальне управління) надійшло колективне звернення працівників Білоцерківського міськрайонного суду Київської області (далі – Білоцерківський суд) стосовно проведення перевірки органами Державної фінансової інспекції територіального управління на предмет цільового використання державних коштів під час нарахування заробітної плати працівникам апарату Білоцерківського суду.

Як вбачається зі змісту вказаного вище звернення, 24 вересня 2015 року на сайті «Судова влада» http://court.gov.ua/203900/ опублікована інформація про те, що за рахунок понадпланових надходжень коштів від сплати судового збору до спеціального фонду державного бюджету Міністерством фінансів України за поданням Державної судової адміністрації України (далі – ДСАУ) судам загальної юрисдикції збільшено фонд оплати праці на вересень поточного року, що дає змогу у вересні 2015 року забезпечити розмір середньомісячної заробітної плати працівників апаратів місцевих судів та працівників апаратів апеляційних судів усіх спеціалізацій до рівня 4 000 гривень.

Проаналізувавши таку інформацію із сайту «Судова влада», працівники Білоцерківського суду зазначили, що їх заробітна плата у вересні 2015 року не склала 4000 грн., як того обіцяла ДСА України, та стверджують, що в інших областях (Кіровоградська, Черкаська, Одеська, Харківська, Дніпропетровська, тощо) працівники місцевих судів отримали премії та заробітну плату в загальному розмірі за вересень від 4 000 грн. до 8 500 грн., у зв’язку з чим виникає питання щодо рівномірного розподілу «понадпланових надходжень» між областями.

Працівники Білоцерківського суду вважають, що територіальне управління допускає нецільове використання коштів державного бюджету України.

У зв’язку з вищевказаним, повідомляємо Вам, шановний Зеновій Васильович, що територіальне управління не збирається бути об’єктом звинувачень працівників судів через Ваші невдалі управлінські рішення та зазначаємо наступне: 

1. Працівникам територіального управління добре відомо, що ніякого «плану» по заробітній платі працівників апарату судів не існує, тому не може бути ніяких «понадпланових надходжень». Це не більше ніж гра слів, якою займається ДСАУ останні 2 роки.

2. Вважаємо, що нерівномірний розподіл бюджетних асигнувань між областями, який призвів до значного напруження в системі виник виключно через невдалі дії керівництва ДСАУ, яке потім намагається виправити свої помилки шляхом «вирівнювання заробітної плати».

3. Територіальне управління не є головним розпорядником «понадпланових коштів» та не відповідає за процес розподілу бюджетних асигнувань між областями, який здійснює ДСАУ.

Водночас пропонуємо Вам згадати лист Державної судової адміністрації України від 03.12.2015р. «Про порядок формування фонду оплати праці у 2015 році» в якому зазначено:

«Державна судова адміністрація України, як головний розпорядник бюджетних коштів, має забезпечувати однаковий рівень середньої заробітної плати працівникам апаратів по всіх судах загальної юрисдикції».

Всупереч викладеному вище, вданому листі зазначено, що станом на березень 2015року склалася неоднозначна ситуація із заробітними платами працівників судів. Як вбачається із вищевказаного листа ДСАУ нижченаведені показники по середньомісячним заробітнім платам в різних областях станом на березень 2015 року складали:

у місцевих господарських судах:

Харківська область2 525 грн.

Вінницька область 4 917 грн.

в апеляційних загальних судах:

Хмельницька область 3 065 грн.

Запорізькаобласть5 068 грн.

в апеляційних господарських судах:

Київська область 2 984 грн.

Дніпропетровська область 3 564 грн.

в апеляційних адміністративних судах:

Харківська область 2 889 грн.

Одеська область 3 838 грн.

у місцевих адміністративних судах:

Дніпропетровська область 2 519грн.

Одеська область 4 226 грн.

З огляду на вищевказані показники вбачається, що різниця в заробітній платі в судах однієї і тієї ж юрисдикції різних областей становить в середньому від 1500,00 грн. до 2000,00 грн.

Проаналізувавши вищевикладене, взагалі є незрозумілим як можна було допустити таку прірву у розбіжностях розмірів заробітної плати працівників судів, але стає очевидним з чиєї вини створилась така гостра конфліктна ситуація.

У своє виправдання ДСАУ зазначає, що факт нерівномірного розподілу коштів між судами виник у зв’язку з істотними змінами в кількісному складі суддів та чисельності працівників апаратів судів на початок 2015 року після прийняття Постанови Верховної Ради України від 25.12.2014 № 59-VIII «Про звільнення суддів» та зі скороченням працівників відповідно до пункту 10 розділу ІІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України».

Такі виправдання розраховані не на професійну публіку та на думку працівників територіального управління, саме керівництво центрального органу своїми некомпетентними управлінськими рішеннями посприяло вибухненню конфлікту всередині цілої системи.

Відповідно до Наказу голови ДСА України від 13.07.2012 №83 штатна чисельність суддів місцевих та апеляційних судів України складає 7731 особи. Вище вказаними нормативними актами звільнено 108 суддів, що складає 1,4% від вказаної чисельності.

Зазначаємо, що зменшення чисельності суддів в Україні на 1,4% не потягли за собою істотних змін у кількості працівників судів, не могли істотно вплинути на зменшення фонду оплати праці працівників судів (передбачених Законом України «Про державний бюджет України на 2015 рік»), а тим більше бути підставою для нерівномірного розподілу бюджетних коштів між областями, який почався ще в 2014 році.

В листі ДСАУ зазначено: «Протягом квітня-липня 2015 року проводилося наближення планових показників фонду оплати праці шляхом їх зменшення з кінця року, утворений у IV кварталі 2015 року дефіцит цих коштів необхідно покрити для забезпечення виплати суддівської винагороди та оплати праці працівників апаратів судів.

Тому з огляду на обсяги понадпланових надходжень від сплати судового збору додаткові кошти за спеціальним фондам державного бюджету будуть спрямовуватися на вирівнювання розміру середньомісячної заробітної плати до 4000 гривень».

Територіальне управління зазначає, що така невдала практика ДСА України щодо утворення дефіцит у коштів шляхом їх наближення, а потім намагання вирівняти середню заробітну плату працівників судів загальної юрисдикції між областями утворює конфліктну ситуацію між працівниками судів різних областей та створює підстави для звернення за захистом своїх прав до перевіряючих та правоохоронних органів.

З вище вказаного листа ДСА України вбачається, що розподіл оплати праці працівників між областями не рівномірний, допущений ДСА України, яка, як головний розпорядник коштів в подальшому, створюючи конфліктні ситуації, намагається його вирівняти.

Така ситуація виникає через безвідповідальні вчинки керівництва ДСА України, яке своїми невдалими управлінськими рішеннями штучно творять конфліктні ситуації всередині системи.

В результаті нерівномірного розподілу коштів ДСА України, на сьогоднішній день територіальне управління піддається звинуваченням працівників судів та перевіркам органами Державної фінансової інспекції. Зазначаємо, що з моменту утворення ДСА України до 2014 – 2015р.р. подібна ситуація не виникала, а склалася, на нашу думку, виключно в результаті невдалих управлінських рішень керівництва ДСА України.

Через проведення перевірки органами Державної фінансової інспекції, працівники територіального управління вимушені значну кількість робочого часу витрачати на підготовку документації, яку вимагає перевіряючий орган. У зазначеному процесі приймають участь більшість працівників, що унеможливлює проведення нормального робочого процесу в територіальному управлінні. Для надання необхідної інформації перевіряючому органу було зроблено та передано копії документів у кількості близько 1000 аркушів, що потягло за собою втрату робочого часу щодо фінансування та нарахування заробітної плати, лікарняних, чорнобильських виплат, що є постійним та неприривним робочим процесом територіального управління.

В той час, коли Ви, шановний Зеновій Васильович грали в футбол та здобували «Кубок Феміди» працівники територіального управління після робочого дня вимушені були залишатися на роботі для підготовки необхідних документів, які запросила для перевірки Державна фінансова інспекція в Київській області.

Дякуємо Вам «за можливість» працювати в позаробочий час в передноворічні свята!

До речі, поки Ви грали в футбол, суди в Україні залишилися без охорони.

Звертаємо Вашу увагу, що такі процеси як «наближення коштів», «понадпланові надходження», «підвищення заробітної плати» є штучними, нагадують «наперсткові ігри, каруселі та хороводи» із державними коштами, що призначені для виплати заробітної плати та не можуть бути об’єктом таких дій.

Просимо Вас припинити таку ганебну практику, не експериментувати із розподілом державних коштів, оскільки розмір розподілу вже визначено законодавством про бюджет України та кошторисними призначеннями.

Єдине, що вимагається від вас, як головного розпорядника коштів – це направлення в області помісячного розподілу коштів відповідно до кошторисних призначень та плану асигнувань.

Дуже шкода, що за два роки роботи на посаді голови ДСАУ Ви не можете впоротися з цією елементарною задачею.

Крім того, вважаємо недоречним піаритися керівництву ДСАУ на «постійном збільшені заробітної плати працівників судів», оскільки цей процес регулюється законодавством про бюджет України та як вбачається зі змісту ст. 86, 116 Конституції України вищевказані функції належать Кабінету Міністрів України та Верховній Раді України та в більшій степені залежить від надходжень грошових коштів від сплати судового збору (відповідно до загальної чисельності розглянутих судових справ) до чого керівництво ДСАУ точно не має жодного відношення.

Додатково повідомляємо, що заробітна плата працівникам місцевих загальних судів Київської області буде нараховуватися відповідно до діючого законодавства та виключно в межах фонду оплати праці, передбаченого Законом України «Про державний бюджет України на 2016 рік», оскільки територіальне управління не збирається брати участі у незаконних «планах по наближенню коштів» ризикуючи залишити працівників судів без заробітної плати у кінці року.

Ми, що нижче підписалися, підтримуємо позицію, викладену в даному в листі.

Начальник управління Н.Я. Бадахов

Заступник начальника управління Л.А.Недашківська

В.о. відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності Ю.В. Збаращенко

Головний спеціаліст відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності В.В.Пономаренко

Головний спеціаліст відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності Н.М.Пучок

Провідний спеціаліст відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності С.П.Афоніна

Провідний спеціаліст відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності Н.В.Беліца

Начальник відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій О.Ю. Горностай

Головний спеціаліст відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій О.О.Пермінова

Головний спеціаліст відділу організаційного забезпечення діяльності судів,судової статистики та інформаційних технологій І.Г.

Приймак

Головний спеціаліст відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій О.Ю. Стоцька

Провіднийспеціаліст відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій І.О. Дробишева

Завідувачюридичним сектором С.В. Попова

Головний спеціаліст юридичного сектору А.О. Михайлюк

Завідувач сектору кадрової роботи С.В. Муляревич

Головний спеціаліст сектору кадрової роботи Д.В. Смірнова

Завідувач сектору матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників Т.В.Медведєва

Головний спеціаліст сектору матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників І.І.Мимрикова

Джерело: Закон і Бізнес